måndag 3 november 2014

Ny vecka nya utmaningar!

Då var det måndag igen och alla verkar glada och nöjda efter lovet. Jag har fått höra så mycket positivt från mina kollegor kring barnens redovisningar på FN-dagen. Så kul! Det är ju faktiskt så att mycket övning gör eleverna säkrare och även om det är pirrigt att stå inför andra och prata så klarar man av det. Jag märkte att alla tog sin uppgift på fullaste allvar!

Fr.o.m imorgon, tisdag kommer det nya schemat att gälla. Följande tider kommer det vara tills vidare;

Måndag: 8.10-14.30

Tisdag: 8.10-14.20

Onsdag: 8.10-14.00

Torsdag: 8.10-14.00

Fredag: 8.10-12.10

För er som mot förmodan missat att jag numera är föräldraledig på fredagar så är det just av den anledningen schemat ändrats.

Idag, måndag 3/11 införs  mobilförbud på skolan. Detta har beslutats i samråd med elever, personal och föräldrar via skolrådet. Följande gäller;

Det är ok att ha med mobilen till skolan men den ska lämnas in till läraren som sedan låser in dem. Mobilen återfås på slutet av dagen. Denna regel gäller alla utom år 6 som får ha sina telefoner enligt uppgjorde regler. Om man inte vill lämna ifrån sig telefonen kan vi inte ta något ansvar för om en mobil försvinner. Om ni som föräldrar behöver ha tag på era barn under skoltid, går det bra att ringa mig eftersom jag alltid har mobilen på så ni kan nå mig.

Vecka 48 är det dags för utvecklingssamtal. Den här terminen skrivs inga omdömen men vi kommer naturligtvis ändå diskutera ert barns utveckling sen senaste samtalet. Vi kommer göra som förra gången, 15 minuter med ert barn och ca 30 minuter där jag också deltar. Inbjudan kommer förhoppningsvis med hem idag.

För övrigt händer följande i veckan:

Tisdag: ny sluttid 14.20
Onsdag: Deltar vi i"Vi i 5:an", Idrott
Torsdag: Läsförståelseläxa
Fredag: Mia i klassen, jag är föräldraledig

Ha en bra vecka!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar