tisdag 11 november 2014

Bättre sent...

Här kommer sent omsider veckans information.

Onsdag: Idrott, Magiska dörren fram tom kapitel 7
Torsdag: Engelskläxa kapitel 7, glosor+text
Fredag; Bokbussen kommer, Mia är i klassen, jag är föräldraledig, elevspelsuppdrag ska vara färdiga

Jag har bestämt att vi nu kommer att ha läxa från torsdag till torsdag i engelska. De fick alltså läxa förra torsdagen så jag hoppas på bra resultat. 

Mycket fokus kommer att ligga på läsning fram till jul. Jag kommer att ha läsgrupper där vi tränar olika läsförståelsestrategier. Många har god läsförståelse andra behöver verkligen träna. Jag ber därför alla föräldrar att uppmuntra era barn att läsa. Alla kan ju bli bättre läsare!

Vi har haft en del bråk mellan barn i klassen och idag har vi bestämt oss för att börja jobba mer aktivt med kamratskapet i klassen. Tillsammans har vi bestämt att vi ska ha hemliga kompisar. Det innebär att man har en klasskamrat som man är extra snäll mot under veckan utan att den personen vet om det. Vi har också lottat grupper om fyra (två flickor och två pojkar). Dessa ska under en dag leka med varandra på rasterna, sitta tillsammans i matsalen och arbeta tillsammans på lektionerna när det fungerar. På måndagar har vi egen rast och då har vi en gemensam aktivitet hela klassen som jag styr och alla deltar i. Detta är en början på att få bort de tendenser med hårda ord och bråk som uppstått på sistone. Jag ska också försöka få till något trevligt tillsammans med barnen efter skolan men det måste jag spåna vidare på.

Jag saknar fortfarande några utvecklingssamtalslappar. Ni som redan lämnat in kommer att få en tid imorgon, onsdag.

Om ni har servetter i måtten 40x40 att skänka till ett dekorationsprojekt (till Nobeldagen)tar jag varmt emot det. 

I helgen är det dags för SN-cupen. Jag återkommer med spelschema här på bloggen.

Ha en bra vecka!

/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar